20 Mart 2009 Cuma

Nerede Bu Takımlar ? #4 Dinamo Kiev


Uzun zamandır bu konu hakkında yazmıyordum bugun ki UEFA kupası sonuçlarının ardından aklıma geldi, hele ki benim favorim olan takımı eledikden sonra tekrardan mı acaba diye sordum kendime. Acaba tekrardan Avrupa da seslerini duyururlar mi ?

Aslında yıllar onları daha önceden yazdığımız takımlar kadar eritmedi, yok etmedi çünkü onlar Avrupa da başarılı olamasalarda SSCB 'nin dağılmasının ardından kendi liglerinin en iyi takımı olmayı sürdürdüler ve hala da her sene başında kuşkusuz zirve için mücadele etmektedirler.
1927 yılın da kurulan takım bu zamana kadar Ukrayna 'nın en iyi takımı olma özelliği taşımaktadır. SSCB dönemini de göze alırsak eğer bu dönemde en çok kupa kazanan takımdır aynı zamanda. 80 'li yıllar da ise; " Yüzyılın Takımı", "2000'lerin Takımı" olarak adlandırılmıştır. Bunu da sonuna kadar haketmişlerdir bence.
Efsane oldukları dönem olan 70 'li ve 80 'li yıllarda 2 Kupa Galipleri Kupası, 1 Süper Kupa kazanmışlardır. Bunların yanı sıra Sovyet şapmpiyonluklarını saymıyorum. UEFA Şampiyonlar Ligi 'nde 3 kez yarı final 6 kezde çeyrek final oynamışlıkları vardır bunların tumu 70 'li yılların ortasından 2000 'li yılların başına kadar olan donemde yakaladıkları başarılardır.

Fakat futbolda endustriyelleşmeyi tamamlayamamalarından dolayı olsa gerek diğer Avrupa kulupleri ile olan ekonomik yarışı kaybetti ve bunun arkasından 2000 'lerde Avrupa çapında sportif başarı da gelmedı ve takım çokküşe gectı ve tabi bu arada Shevchenko, Rebrov gibi önemli oyuncularını da elden çıkartmak zorunda kaldılar. Bu aralar yeniden bir çıkış içerisinde olabılirler ben bekliyorum en azından. Ama eskisi gibi olmaları biraz zor görünüyor.

0 yorum:

Yorum Gönder